dinsdag 29 januari 2013

Pallettafel

Zelf ben ik er inmiddels al een paar jaartjes heel gelukkig mee.
Hij is makkelijk, goedkoop en zo aan de kant gezet.

De pallettafel

Het idee kwam nadat ik op de eindexamen expo van mijn toenmalige school (hmcollege Amsterdam) mijn eindwerkstuk op een stapel pallets had gepresenteerd.

Één van deze stevige houten vrienden is per ongeluk op de aanhanger mee naar huis beland en zodoende; een salontafel voor de uitzet was een feit.




Uiteraard heb ik de pallet niet zo in mijn huiskamer neergezet maar zoals je ziet is er een verfje over heen gegaan en waren wieltjes toch ook een must.
Maar heel veel werk heb ik er ook weer niet aan gehad.

Wil je zelf ook zo een hippe tafel? Let dan op de volgende punten.

tip1; Europallets zijn veruit het meest solide en gaan het langst mee. Kijk hiervoor op marktplaats of google en je komt vanzelf bij iemand uit die ze verkoopt of er vanaf wil.
Wil je weten of je te maken hebt met een echte Europallet? Hier staan op de houten tussen stukken altijd EPAL en EUR in gebrandmerkt.


tip2; Ik heb er voor gekozen om zo veel mogelijk het ruwe, industriële van de pallet in het zicht te houden. Kortom; niks schuren, niks schoonmaken maar gewoon de verf eroverheen.
Hierbij is ook nog goed te zien dat de ene plank iets beter in de verf staat dan de andere.

tip3; Gebruik een verf op olie basis. Mocht je later een vlek op de tafel krijgen gaat
deze er even wat makkelijker af.

tip4; Koop goede kwaliteit zwenkwielen. Dit kost je even wat meer maar het is belangrijk dat ze het gewicht van de pallet kunnen dragen.
In het geval van een Europallet is dat nogal wat. Zorg er tevens voor dat minstens 2 van de wielen een rem hebben.
Hierdoor rolt je tafel er niet meteen vandoor als je hem aantikt.


Ik hoop jullie weer wat huisinspiratie te hebben gegeven =)


Lies Lien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten