vrijdag 30 november 2012

de Kerstboom optuigen

Onze mooie boom staat alweer =)
Ik vind het super leuk om de boom net even anders dan traditioneel op te tuigen.



 
In plaats van engelen haar of iets in die trant gooi ik altijd gewoon hooi in de boom.
Het simpele huis- tuin- en keukenhooi wat je bij iedere dierenwinkel (en waarschijnlijk ook supermarkt) wel kunt halen.




Verder heb ik grote sterren van sloophout (The Barn) en kerstbellen van vergrijsd riet  (blokker) in de boom gehangen.
De koperen hartjes met belletjes komen van de Hema en de kleine witte hartjes ook van de Blokker.

Het jute kerstkleed onder de boom komt van de H&M home.
Ik heb precies in het midden een gaatje geknipt zodat hij over de lelijke standaard van de boom valt.


Uiteraard moeten er nog mooie kado's onder de boom. Deze ga ik van het weekend  mooi inpakken (ja ernstig maar waar, ik heb ze al) en eronder de boom neerleggen.
Hiervan zal ik uiteraard ook een foto maken en posten!



tip 1; Het is super leuk om met verschillende grootte kerstversiering te werken bij het versieren van je boom. Let hierbij wel op dat je bij de grote kerstversiering (in mijn geval de sloophouten sterren) niet gaat overdrijven met het aantal. Ik hou meestal tussen de 6 en 8 stuks per kerstversiering aan.

tip 2; Om je boom net dat beetje voller te laten lijken kun je krullint gebruiken.
Knip stukjes van ongeveer 25cm en krul deze licht. Gooi deze vervolgens gewoon nochalant je boom in. Hoe meer slingertjes hoe voller je boom lijkt.

tip 3; Ben je je oude kerstballen zat? Niet weggooien! Met een bus spuitverf maak je er zo hele andere ballen van! Door de ene bal mat en de andere bal glanzend te spuiten krijg je een super leuk effect. Heb je het echt helemaal te pakken kun je ervoor kiezen om ook nog sjablonen op je kerstballen te spuiten. Hierover ga ik volgende week een stukje posten


Tot snel!
Liefs Lien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten