dinsdag 6 november 2012

Simpel en sfeervol

In mijn vorige blog begon ik al over kerst.
Dit jaar is de eerste kerst in ons eigen huis en dit willen wij vieren met een brunch met onze familie.
Dat zijn toch al snel 14 mensen en perfectionist dat ik ben, wil ik iedereen wel aan één lange tafel.

Het moet wel een mooi geheel zijn dus ik wilde heel graag allemaal dezelfde waxinelichtjeshouders.
Op een tafel van 3,5 meter wordt dat helaas al snel een kostbaar idee.    
                                
Nu kwam het idee om in het midden van de tafel een lange rij conservepotjes als waxinehouders te gebruiken.
Vrienden van mij hadden dit op hun bruiloft en dat stond zo gezellig.


Afijn, ik heb nu al een week of twee een grote doos met allemaal conservepotjes staan in de kast.
Zonde, want waarom niet nu al neerzetten?
Ik heb de potjes in een groepje neergezet en met rood/wit bindtouw bij elkaar gebonden.
Staat super gezellig en is zo simpel;


-Week eerst de labels eraf, dit doe je door de potjes een kwartiertje in een bak met warm water te leggen.
-Ik gooi ze zelf altijd voor de extra fris even door de vaatwasser heen.
-Waxinelichtjes plaatsen., zelf doe ik in de grote potten altijd wat grotere waxine lichtjes.
-Zet de potjes vervolgens in een leuke groep bij elkaar.
-Knip een flink stuk bindtouw af en wikkel deze om alle potjes heen.
-Kekke strik erin, waxinelichtjes aansteken en klaar is kees!



Je kan natuurlijk ook per potje een strik doen of ze gewoon strikloos naast elkaar zetten =)





ENJOY!!


X Lien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten