zondag 25 november 2012

DIY opbergdoosje

Het is weer tijd voor een DIY!
Eerder deze week had ik mezelf beloofd dat ik weer los mocht gaan met bestellen van maskingtape, en hippe stempels voor de nodige DIY.

Helemaal blij ging ik direct naar Buiten De Lijntjes , en heb daar een leuke bestelling geplaatst.

Gisteren kreeg ik deze bestelling binnen =), en het was echt een feestje om uit te pakken!
Na al mijn nieuwe spulletjes uitgebreid besnuffeld en bekeken te hebben was het tijd om de boel op te ruimen.

Nadat alles netjes op zijn plek lag, hield ik nog 1 ding over.....
Het doosje waarin mijn bestelling was verzonden.

Nu heb ik in ons kantoor(tje) allerlei lades en doosjes zodat elk dingetje z'n eigen plekje heeft,
maar meer doosjes zijn altijd welkom.

Ik heb het verzenddoosje onderhanden genomen en er een leuke opbergbox van gemaakt.

Hieronder kan je zien hoe ik dan aangepakt heb.



Wat heb je nodig?

-Mooi (stevig) inpakpapier
-Velpon hobby lijm
-Snijmat
-Scherp (!) mes





Zodra je al je spulletjes hebt verzameld kan je aan de slag.
Begin met het doosje uit te vouwen en plat te maken.


Pak de snijmat en leg hier je mooie inpakpapier ondersteboven (mooi kant naar beneden dus) op neer.
Vervolgens kan je de platte doos daar boven op leggen.







Het is de bedoeling dat je ruim om de randjes van de doosjes heen gaat snijden.
Hou hierbij een randje van 2 cm aan.

Het papier zal dus 2 cm groter zijn dan het doosje zelf, maar dit heb je nodig voor het omvouwen.

Zodra je een stuk papier hebt uitgesneden voor de ene kant van de doos, kun je de doos omdraaien en het papier gaan snijden voor de andere kant.

Zodra je hiermee klaar bent is het tijd om te lijmen.
Belangrijk hierbij is dat je niet te grote stukken in één keer plakt en dat je de lijm uitsmeert.
Indien je dat lijm niet uitsmeert heb je kans dat je papier gaat bobbelen en dat is uiteraard geen mooi gezicht.

Als het papier op de doos geplakt zit, zal je dus zien dat je aan alle kanten en randje van 2 cm overhebt.

Deze randjes moet je gaan in snijden. Het slimste is om op alle vouwpunten een driehoekje uit te snijden, zoals hier naast
 -----> op de foto staat.
Als je hiermee klaar bent, is het eigenlijk een kwestie van het omvouwen en plakken de randjes, zodat het papier overal netjes het hoekje om gaat.

Vouw zodra je alles geplakt hebt direct het doosje weer in elkaar.
Omdat de lijm nu nog een beetje nat is heb je meer speling met vouwen.
Wacht je te lang en is de lijm al droog dan heb je de kans dat je papier gaat scheuren op de vouwlijnen.
ZONDE! dus meteen in elkaar vouwen die doos.

Tenzij je heel mooi inpakpapier hebt gebruikt met print, is de doosje nu nog een beetje saai.
Ik heb ervoor gekozen om er een sluiting op de maken met elastiek en een oude knoop
en de randjes een beetje te pimpen met masking tape.

Aanschouw hieronder het resultaat;




En zo is mijn nieuwe opberger geboren.
Ik heb hier in totaal 10 minuutjes mee bezig geweest en naar mijn mening mag het resultaat er zijn.

Ik kom over ongeveer 48 uur weer met een post!
Dit maal over ruimtes waar je eigenlijk geen kerstboom in kwijt kan.

Ik weet een leuk alternatief zodat je toch die boom in je huis hebt staan maar niet je halve kamer kwijt bent.

Tot snel!!!

XxX Lien

2 opmerkingen: